با ده مزیت اصلی لبخند زدن آشنا شوید

با ده مزیت اصلی لبخند زدن آشنا شوید

لبخند زدن پاسخ غیر ارادی به مواردیست که باعث خنده و شادی می شوند. البته لبخند زدن به همان اندازه که یک پاسخ غیر ارادی به موضوع خنده دار است می تواند یک انتخاب آگاهانه و قدرتمند هم باشد. لبخند یک احساس زیباست که حقیقتی را به همراه دارد.

مطالعات علمی ثابت کرده است که لبخند واقعی می تواند افراد را به سوی فردی که لبخند می زند جذب کند. لبخند شما سبب بالا رفتن روحیه شما و اطرافیانتان می شود.

بین سلامتی و طول عمر و لبخند رابطه مستحکمی است. بر اساس مطالعات لبخند زدن چه در نتیجه شادی واقعی باشد و چه یک عمل تقلیدی، فواید کوتاه مدت و بلند مدت زیادی برای سلامتی دارد.

لبخند زدن
ده مزیت اصلی لبخند زدن

در این مقاله ده مزیت اصلی لبخند زدن مورد بررسی قرار می گیرد، امیدواریم که بتوانیم شما خواننده گرامی را در مورد تاثیرات عمیق لبخند قانع کنیم.

جذابیت

افراد به طور طبیعی به سوی کسانی که لبخند می زنند جذب می شوند پس یکی از جذابیت های فیزیکی با لبخند زدن مرتبط است.

بسیار واضح و روشن است که اخم حالت منفی صورت است که دقیقا برعکس لبخند عمل می کند و سبب دوری افراد می شود. بنابراین برای جذب افراد به سوی خود می توانید خیلی راحت از قدرت جذب لبخند استفاده نمایید.

رفع استرس

نفوذ استرس در تمامی وجود ما سبب می شود که چهره ما هم تحت تاثیر استرس قرار بگیرد. لبخند زدن نه تنها سبب می شود که خستگی و نگرانی شما نمایان نشود بلکه به طور واقعی در کاهش استرس هم مؤثر است. شاید باورش سخت باشد اما حتی لبخند ساختگی هم در کاهش استرس اثر دارد. یک بار در هنگام استرس آن را امتحان کنید و از اثر معجزه آسای لبخند بر روی خود و دیگران بهره مند شوید.

اخلاق خوب

هر بار که حالتان بد می شود اگر سعی کنید که فقط لبخند بزنید مطمئن باشید که روحیه شما به سمت بهتر شدن می رود.

در واقع لبخند می تواند بدن را فریب بدهد و خلق و خو و اخلاق را بهتر می کند چرا که عمل فیزیکی لبخند سبب فعال شدن پیام عصبی شادی در مغز می شود.

یک لبخند ساده سبب ترشح ارتباطات عصبی تقویت کننده نوروپپتید ها و انتقال دهنده های عصبی تقویت کننده اخلاق مثل دوپامین و سروتونین می گردد.

لبخند یک داروی ضد افسردگی طبیعی در دسترس است.

مسری بودن لبخند

لبخند علاوه بر اینکه روحیه شما را بالا می برد، می تواند در تغییر حالات دیگران نیز اثر بگذارد و همگان را به شادی تشویق کند. با افزایش تعداد لبخند ها ، محیط به فضایی مثبت تبدیل می شود.

از نظر علمی ثابت شده است که لبخند زدن مسری است. کنترل لبخند در بخشی از مغز صورت می گیرد، پاسخ خودکار غیرارادی در یک منطقه می باشد یعنی لبخند زدن ممکن است کاملا ناخودآگاه باشد مخصوصا هنگامی که لبخند زدن دیگران را تقلید می کنیم.

تقویت سیستم ایمنی

لبخند زدن در سلامت کلی بدن نقش مهمی دارد. در واقع لبخند زدن سبب عملکرد موثرتر سیستم ایمنی بدن انسان می شود.

وقتی لبخند می زنیم گویی در عملکرد ایمنی بدن به سبب وجود آرامش و به دلیل ترشح برخی انتقال دهنده های عصبی، بهبود بیشتری حاصل می شود.

در کنار شستن دست ها که می تواند از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کند، لبخند زدن هم مؤثر است.

کاهش فشار خون

حتما وقتی یک بار لبخند می زنید فشارخون خود را هم بگیرید و متوجه تفاوت محسوس آن با حالت عادی خود شوید. لبخند در کاهش فشار خون اثر مثبت دارد.

ظاهر جوان تر

ماهیچه هایی که در لبخند زدن استفاده می شوند سبب صافی پوست صورت می شوند به همین دلیل وقتی فردی لبخند می زند به نظر می رسد که جوان تر است و به جذابیت صورت افزوده می شود.

شاید خنده دار به نظر برسد اما بهتر است به جای لیفت صورت تمرین کنید که روزانه لبخند بزنید تا ظاهری جوانتر و احساسی بهتر داشته باشید.

تاثیر لبخند بر روی موفقیت

کسانی که به طور دائم لبخند می زنند اعتماد به نفس بیشتری هم دارند و همین اعتماد به نفس سبب می شود که در محیط و موقعیت شغلی خود پیشرفت کنند و بتوانند به سایر افراد نزدیک شوند.

این کار را در جلسات و قرارهای کاری خود امتحان کنید و متوجه واکنش متفاوت افراد شوید.

مثبت بودن

کسانی که لبخند می زنند معمولا مثبت هم فکر می کنند، زیرا بسیار سخت است در حالی که لبخند بر لب دارید به موارد منفی فکر کنید. حتی زمانی هم که لبخند غیر طبیعی و اجباری دارید باز مغز پیغام خوب بودن اوضاع و زندگی را به بقیه بدن ارسال می کند.

احساس خوب داشتن

بر اساس مطالعات علمی، اندورفین، مسکن های طبیعی و سروتونین در اثر لبخند زدن ترشح می شوند. و این سه انتقال دهنده عصبی با هم سبب ایجاد احساس خوب از سر تا پا می شوند. آرامش بدن، کاهش درد جسمی و ایجاد روحیه بالا حاصل این مواد شیمیایی طبیعی است.

لبخند زدن یک داروی طبیعی ضد افسردگی است که نگرانی و استرس را دور می کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن