مراقبت از سالمندان سکته ای

مراقبت از سالمندان سکته ای

منبع اصلی توانایی در هر فردی ابتدا دانایی و یادگیری است. آگاهی از بیماری سکته مغزی به شما کمک می کند که از والدین خود که دچار سکته مغزی شده اند، به بهترین شکل ممکن پرستاری کنید. عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی سبب می شود که در حین مراقبت از سالمند خود با مشکلات زیادی روبرو شوید. کسب این دانش مراقبت و نگهداری از سالمند را برای شما آسان و ممکن می نماید.

شرکت در توان بخشی سکته مغزی والدین

بسیار مفید و مؤثر خواهد بود اگر افراد بتوانند تا حد ممکن در روند توان بخشی سالمندان درگیر شوند. این امر سبب می شود که فرد بیمار حس کند مورد حمایت قرار گرفته و انگیزه بیشتری برای ادامه روند درمانی خود پیدا می کند. و نیز سبب ایجاد امیدواری در کسب قدرت اراده و استقلال مجدد وی می شود. تشویق کردن پیشرفت های کوچک آن ها نیز بسیار مؤثر است اما باید توجه داشت که بیش از حد تحت فشار نباشند.

شروع توان بخشی افراد مبتلا به سکته مغزی در زودترین زمان ممکن

اقدام به درمان بیماری در ابتدایی ترین مرحله بروز سکته مغزی بهترین روش درمان است، زیرا در این مرحله مغز دارای انعطاف پذیری بسیاری می باشد.

در این دوره اولیه، مغز می تواند تغییرات و عادات جدید را به راحتی کسب و حفظ نماید. سبب تقویت ارتباطات از دست رفته ناشی از این بیماری می شود و آن ها را به یکدیگر می پیوندد.

تمرکز بر حرکت مناطق خاص بدن مثل دست و پا ممکن است در درمان نشانه های رایجی مثل افتادگی پا و اسپاستیک دست مؤثر باشد و یا از آن پیشگیری کند. اقدام بازسازی در هر دوی این قسمت ها که عموما تحت تاثیر این بیماری قرار می گیرند، اولین قدم بسیار مهم در به دست آوردن اختیار کامل بدن می باشد.

مراقبت از سالمندان سکته ای
مراقبت از سالمندان سکته ای

مشکل گفتاری و برقراری ارتباط بعد از سکته مغزی

25 تا 40 درصد از بازماندگان سکته مغزی قدرت تکلم خود را به طور موقت از دست می دهند. این یعنی از دست دادن قدرت بیان عقاید به واسطه گفتار یا دریافت درست اطلاعات. در این راستا باید یادآور شد که حتی اگر مهارت های ارتباطی سالمند موقتا کم شود، سالمند به هیچ عنوان سطح هوشیاری خود را از دست نمی دهد. در واقع فقط مسیر زبان بسته شده است. به منظور کاهش سرخوردگی سالمند نسبت به خواسته ها و نیازهایش، می توان از عبارات، تصاویر یا نماد های ساده برای برقراری ارتباط با وی کمک گرفت.

هم چنین می توان از آسیب شناس گفتار و زبان برای تقویت این ناحیه از اتصال مغز و بدن کمک گرفت.

کمک به سالمند مبتلا به سکته مغزی برای برطرف نمودن خستگی خود

خستگی هایی که در اثر مصرف دارو در افراد مبتلا به سکته مغزی ایجاد می شود می تواند سبب خستگی عاطفی و ایجاد نا امیدی در فرد شود. هم چنین توان بخشی با فشار بالا و بلافاصله پس از وقوع بیماری نیز می تواند آن ها را از طی فرآیند بهبودی نا امید کند. چنانچه با استراحت کردن نتوانند انرژی لازم را برای ادامه روز تامین کنند باید از پزشک کمک بگیرید. در این حالت پزشک با تغییر در دارو ها، پشتیبانی روان شناختی یا رویکرد تعدیل شده در توان بخشی می تواند به شما کمک کند.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

به بالای صفحه بردن